27.6.09

Put putujem

Doslo je ljeto i nakrcani koferi nas “vode” dole ka jugu. Svaki dolazak ili povratak u rodni kraj iscrta novu boru na licu koju tek primjetimo po povratku kada pocnemo da vracamo film od proteklog ljeta.

Ja ni danas ne mogu zaboraviti onaj davni osjecaj kada srce pocne da lupa kad, negdje kod Rabica, pogledam kroz prozor autobusa i u dolini vidim poznate krovove rodnog grada, iznad kojih se ponosno uzdize “Ukrinski” dimnjak. I dok se autobus spusta Brodskom ulicom, kroz taj isti prozor gledas da, na poznatim derventskim trotoarima, prepoznas nekog od tebi dragih sugradjana.
Ako na sjeveru ostavis iza sebe kilometre dugih pruga, u Slavonskom Brodu trazis put da presjeces rijeku ljudi koja tece u izmedju dva brodska kolodvora i da, gotovo u letu, udjes na zadnja vrata “duplaka” koji te, krivudavom cestom, vodi tvom gradu dok sumrak osvaja posavsku ravnicu, a uz put, poput svjetlaca, promicu svjetla na kucama po okolnim selima.

Danas, nekadasnja “carska dzada” sto vodi ka Derventi, i u jednom i u drugom pravcu, djeluje tuzno i napustena od svih, pa se pamti jedino sam cin ulaska u grad, gdje ti dugo vremena treba da prepoznas neku poznatu facu.

I onda necujno, poput lopova, hodas vrelim derventskim asfaltom, ali tako malo treba da te poznati sokaci, fasade koje jos prkose vremenu, cvijetna dvorista starih Dervencana, a povrh svega ljepotica Ukrina…vrate u jedno lijepo vrijeme od mladosti otrgnuto.
I da bi u tome donekle uspio, potreban ti je i cvrst stisak ruke, osmijeh na licu starog prijatelja ili poznanika, a samo jedan izlazak na pice ucini te neizmjerno sretnim. I druzeci se s tim ljudima uvijek nadjem nesto od one moje stare dobre carsije.

I nigdje nebo nema tako lijepu i jasnu plavu boju kao nad mojim zavicajem, a nijedna melodija ne ispuni srce kao kisa sto huci kroz stare oluke moje ulice.
I nigdje nije mrak tako gust kao kada u toploj noci kroz otvoreni prozor trazis Mala kola, toliko gust da mislis za trenutak da su ti se oci sklopile i da spis, a lavez psa sto dopire iz daljine samo te podsjeca da si jos budan.



1 komentar:

  1. A vidi , našla sam te...ubijate me vi , ljudi sa svim tim slikama.......pozdrav od Jasne

    OdgovoriIzbriši