28.8.16

Telefoni


U našem malom gradu, osim ako nismo kod kuće, rijetko bi nam zatrebao telefon, jer smo svi znali gdje se možemo pronaći i ispričati. Ako je baš i bilo zapelo da se neko nazove, prijavili bi se kod teta Grete u pošti i čekali da se oslobodi prva kabina ili bi skoknuli do recepcije hotela.
Mogul’ dobiti telefon?”, nestrpljivo bi povikao, s ćoška recepcije, zajapureni brko. Legendarni recepcioner hotela, mrtav-hladan, razastro bi Derventski list, ištekao telefon iz utičnice, omotao šnjuru oko njega i poput spretnog trgovca umotao telefon u novinski papir. Zatim bi ga ljubazno pružio nervoznom gostu i rekao : Izvolite.   
Po običaju, topla avgustovska predvečerja provodim u šetnji po kejovima rijeke La Meuse. Obavezno svratim u najljepši gradski park, gdje predahnem na nekoj od klupa uz Umjetničku galeriju. I tako, obično, posmatram mlade ljude posjedale po travi i stepenicama. Uglavnom su u grupama, ali bez izuzetka, svi do jednog gledaju i tipkaju u svoje ekrane. Oni što sjede ne igraju ni rauba ni anjca… već guglaju nešto; čak i ono troje što džogiraju protrčaše svako sa svojim ajfonom zakačenim za nadlakticu; drugih dvoje repriziraju selfi, jer joj pramen kose nije bio na svom mjestu ili nije bila zadovoljna kako je napućila usne…
Prije par dana, u ovoj galeriji je postavljena izložba velikog i originalnog Salvadora Dalija, a bio sam sretan da sam vidio dio njegovih originalnih djela.  Čak sam i tu primjetio da se ljudi ne odvajaju od svojih čarobnih i svjetlećih ekrana. Moram priznati da sam i sam podlegao tom trendu i ovjekovječio ovu posjetu sa par fotki urađenih telefonom. Postavka čuvenog Salvadorovog telefona u obliku jastoga nekako me podsjetila na onaj stari Iskrin telefon, umotan u Derventski list na recepciji hotela Biser.

Dok sjedim na klupi, u ovo toplo veče, razmišljam o tome da je i onaj Iskrin telefon, uz kojeg smo mi odrasli, baš kao i ovaj Dalijev, za ovu mladu generaciju smartfona muzejski eksponat. Ali nije do nas, ne starimo mi brzo, nego tehnologija galopira. A i ovi moderni telefoni su sve pametniji, samo što im fali ono malo duše Iskrinog telefona.


autor teksta ©  D. Delić Dačo

Nema komentara:

Objavi komentar