26.4.09

Rampa

             Jer... ako te, uvijek vedri slastičar Rudi, od milja zvani Valentino, nije nikad pozdravio dignute ruke sa Šta ima... ako te Fahir Imamović, krojač, nije bar jednom mjesečno prozv’o iz svoje radnje ... ako ti sam nisi nikad prozv'o Lovru, što je radio u hotelu (od dvije prozivke - triput trza)... ako bar jednom sedmično nisi išao kod Sedle po faširano meso... ako si navraćao kod Fejze na čašu boze, a ne najmanje kriglu... ako nisi kod Age tražio da ti uz ćevape  dobro natope lepinu i s puno luka... ako si na trafici kod Kike kupovao novine, a nisi ih nikada prelistao na licu mjesta... ako nisi nikad zastao ispred Miletove radnje gledajući u onaj veliki sat u izlogu... ako si se brijao, a špiglo ti nije bilo kupljeno kod Viktora Rešetara... ako nisi nikad išao u samoposlugu na Rampi i tražio od teta Raze da ti odsječe kilu i po primorca... ako nisi nikada u nosu imao piljevine iz Danilove pilane... ako ti valjak Smaje Mazala nije nikada dotaknuo zid... ako ti nikad nisu rekli da imaš usta k’o Hamzina pekara... ako ti se bar neko u familiji nije šišao kod Šeherca ... ako ne znaš ko je Hasib Gubičar i njegova ekipa iz Komunalca... ako ti nikad Hamzine patke nisu prešle ispred nogu... ti onda nisi sa Rampe.


I dan danas, naći će se neko od raje sa Rampe da vam ispriča storiju o Flokinu Bisinom”.

U Derventi se dopodne drincalo na zidu kod Staklenika, a najpoznatije (po)noćno drincanje bilo je na Rampi. Okupili bi se momci sa Rampe i do sitnih sati sjedili prepričavajući doživljaje, diskutujući o aktuelnostima, sportu i svemu ostalom. Najjači argument imao je onaj ko je bio obdaren zavidnom snagom avaza, jer su se pred njim oni tiši povlačili i odustajali. Ta galama je ponekad nervirala komšije, pa je jednom došao neki mladi pozornik da opomene ekipu zbog njihovog bučnog ponašanja. I za svaki slučaj, da bi izgledalo što uvjerljivije, dežurni milicioner zapisao im je imena u svoj mali tefter. Kada je došao do rahmetli Keme, Miralemovog brata, on mu se predstavio sa: Floki Bisin”. Ujutro dolazi glavni inspektor u stanicu milicije i pita pozornika da li je bilo problema protekle noći. Ovaj kaže da nije, ali mu ispriča da je samo grupa momaka na Rampi bila previše glasna. Pošto je inspektor poznavao svakog u dušu, pogleda spisak i upita kolegu pozornika: Kako izgleda ovaj Floki Bisin?” Kada mu pozornik opisa dotičnu osobu, inspektor će kroz smijeh: Ma, kakav Floki Bisin, to je bio Kemo Šifin. Zezn’o te za ime, ti si upis’o ime Flokija, Bisinog ćuke”.  

autor teksta ©  D. Delić Dačo





Broj komentara: 5:

  1. evo i mene sa rampe da s eprijavim

    zeljko sa kvacicom

    OdgovoriIzbriši
  2. "ako si se brijao, a špiglo ti nije bilo kupljeno kod Vikrora Rešetara"
    Brijalo se i sisalo kod Stipe Emica, spiglo se kupovalo kod Milana Mitrovica (prijasnji vlasnik Radivoje Povrenovic), a Viktor Resetar je imao hemijsku cistionu.
    U ovim podacima svi grijese a ne bi bilo u redu da ostane pogresno zabiljezeno. Pozdrav, Violeta sa Rampe

    OdgovoriIzbriši
  3. Muhamed Toska24/9/12 17:57

    Da se i ja prijavim,jer sam djetinstvo i" ranu mladost" proveo na Rampi.Doselili smo davne "56 iz Sarajeva u Derventu i moj pocetak zivota u Derventi je bilo Rampa.Prvo iznenadjenje je bio voz Ciro koji je svaki dan prolazio u tacno vrijeme iz Doboja (mislim oko 11 prije podne) a vracao se u Doboj U 12 sati.Slijedeci je bio iz Dervente za Doboj u 3 poslije podne i ako nisam zaboravio u 7 navece.U 11 navece bi se vracao iz Doboja.Isao sam u OS "Zdravko Celar" a srednju u uciteljsku skolu.Vrijeme sam provodio na Rampi a poslije izlaska iz skole sam trcao u bivsu Sekciju gdje smo igrali mali fudbal protiv "vozara'(djeca koja su isla u ZdravkuO Celar skolu i na stanici cekali voz za povratak kuci).U timu smo bili samo ja sa Rampe a ostali clanovi su bila djeca koja su stanovala U Sekciji,npr.Miro Katinic,Sljoka Ismet i brat Rizo,profesor Najo,ponekad Busuladzici itd.Na rampi na lijevoj strani je bila kuca u kojoj je stanovao stari cika BOHINJC(bio sluzbenik zlejeznicki,on je biljezio svaki prolazaka voza i jos je nesto radio ali ja nisam znao sta,sjecam se kao djete jer sam znao otici kod njega velikog Globusa na kome mi je on pokazivao drzave svijeta).Kuca u kojoj sam ja stanovao (na cosku prema mostu )bila je birtija u koju je cika BOHINJC u pauci trknuo po gutljaj sljive,kao i farbar Resetar koji je bio stalni gost birtije.Preko puta kuce u kojoj sam ja stanovao bila je kafana koju je drzao pokojni cika Pero SRDJENOVIC(na tom mjestu je kasnije izgradjena VOJNA zgrada)is pred koje smo ja i drustvo iz mog ciganluka (Cule,Isko,Biber,Haso itd0 igrali mali fudbal.Ukrina je bila nekoliko koraka gdje smo u vrijeme raspusta provodili vrijeme .Uhrina je isto tako u predjelu Ciganluka imala dva rukavca a izmedju mali "ilman" gdje smo u poslijepodnevnim casovima oko 5 sati igrali ytakmice protiv drugog Ciganluka(preko mosta)itd,itd.Sjecanja ima mnogo i zivot koji sam proveo na Rmpi nikada zaboraviti ne mogu.
    Muhamed Toska

    OdgovoriIzbriši
  4. Muhamed Toska24/9/12 18:10

    Ja sam svoje djetinstvo proveo na rampi zajedno sa burazerom Mensurom,Gajurom cevapcijom,Bahrijem mesarom,Rudijem slasticarom,Galom,Ismetom-Icom,Culetom,Biberom,Iskom,i mnogim drugima .Svaki dan smo igrali lopte ispred oficirske zgrade na Rampi,isli u trgovinu kod Andrije,igrali bilijara u birtiji na Rampi,spustali se u zimskim danima od bolnice do Tekstilcevog igralista ovisno koliko su bile dobre i podmazane mazije na saonicama,isli u OS Zdravko Celar,a poslije po zavrsetku ili na zanat,ili u Uciteljsku skolu ili u Gimnaziju.Na Rampi smo sjedili,gledali dolazak Cire,poslije podne provodili ponekad vrijeme na Tekstilcevom igralistu ukoliko nije bilo Mehmedalije sa konjima koje je tu hranio,igrali odbojke kod tekstilne industrije Ukrina.Zicali se za kartu da idemo u kino.Preskakali ogradu da bi gledali rukometnu utakmicu,isavali prije nego pocne utakmica na Tekstilcevo i krili se u travi da nas ne uhvati Mehmedalija itd,itd.Sjecanja mnogo i tesko ih je zaboraviti,a posebno grad u kome smo rasli i odrasli ali nam nisu dali da u njemu nastavimo uzivati sve dobrobiti i ljepote koji nam je pruzala na samo Rampa nego i ostali dijelovi grada ,i nasa Dervenrta.
    Lijep pozdrav svima koji me nisu zaboravili
    Muhamed Toska

    OdgovoriIzbriši
  5. Pozdrav Violeti, a posebno Muhamedu Toski kojeg se odlično sjećam sa Rampe i igrališta. Hvala vam na komentarima da se stara, dobra Rampa ne zaboravi.

    OdgovoriIzbriši